Szlak Jeziora Liwia Łuża

• Dla dorosłych
  • Dla seniorów
Opis

Zielony Szlak Jeziora Liwia Łuża to 8,8-kilometrowa trasa po nawierzchni szutrowej, asfaltowej i brukowej, prowadząca po malowniczych terenach dookoła jeziora i rozpoczynająca i kończąca się w Niechorzu.

• Punktem wyjścia jest dworzec PKS i Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej.
  • Dojeżdżając stamtąd do skrzyżowania ulicy Kolejowej, skręcić należy w lewo, w ulicę Trzebiatowską.
  • Ulica Trzebiatowska przechodzi po chwili w ulicę Łąkową, którą należy jechać prosto.
  • Przejeżdżając przez most na Kanale Lądkowskim, po ok. 400 metrach przejechać należy przez kolejny most przy przepompowni.
  • Dojeżdża się następnie do zabudowań wsi Skalno, mijając po prawej stronie ślady grodziska z początków naszej ery.
  • Na skrzyżowaniu przy przydrożnym krzyżu, skręcić trzeba w lewo.
  • Dojeżdżając do Pogorzelicy, na skrzyżowaniu, skręcić należy w kierunku centrum, w lewo.
  • Po prawej stronie pojawić się powinna zabytkowa stacja kolejowa, która jest przy okazji początkiem szlaku „Leśnym Duktem”. Po przejechaniu przez przejazd kolejowy skręcić należy w lewo, na drogę gruntową i jechać nią wzdłuż torów.
  • Kolejnym punktem wycieczki jest przejazd przez most na kanale Liwka. W oddali pojawiają się już pierwsze zabudowania Niechorza.
  • Dojechać należy do ulicy Jeziornej, po prawej stronie mijając niechorski kompleks sportowy z halą sportową.
  • Z ulicy Jeziornej wjechać należy w ulicę rybacką.
  • Szlak kończy się dokładnie w tym miejscu, w którym się zaczął, czyli na dworcu PKS i Nadmorskiej Kolejki Wąskotorowej.

Nie musisz zabierać ze sobą roweru - oferuje je: wypożyczalnia rowerów w gminie Rewal (Rewal Bike System).

Nasz portal proponują domki letniskowe w Niechorze.

Mini przewodnik

Szlak rowerowy Jeziora Liwia Łuża to niezwykle malownicza, oznaczona na zielono trasa, o długości 8,8 km, prowadząca wokół jeziora, rozpoczynająca i kończąca się przy dworcu Wąskotorówki w NiechorzuSzlak prowadzi m.in. przez most na Kanale Lądkowskim, wieś Skalno, zabytkową stację kolejową w Pogorzelicy, most na kanale Liwka i kompleks sportowy w Niechorzu.

Galeria

Opinie

Dodaj opinię
Ocena ogólna:
Dla dwojga:
Dla dzieci:
Dla dorosłych:
Dla seniorów:

NAJCHĘTNIEJ ODWIEDZANA RODZINNA ATRAKCJA WYBRZEŻA Park Miniatur i Kolejek - POLECAMY!!!