Szlak Rewalska Kraina Słońca

Szlak rowerowy Rewalska Kraina Słońca to trasa oznaczona kolorem żółtym i długa na około 10 kilometrów. Szlak prowadzi nawierzchnią mieszaną, przez asfalt, kostkę i szutry. Po drodze mija się wiele interesujących miejsc Wybrzeża Rewalskiego.

• Początkiem szlaku jest wejście do hali sportowej od strony ulicy Kamieńskiej w Rewalu
  • Należy jechać w kierunku północnym, by po 100 metrach skręcić w prawo, w ulicę Szkolną. Po kolejnych 100 metrach ponowny skręt prawo, w ulicę Słowackiego i w lewo do ul. Nowy Świat, w którą skręcamy w prawo.
  • Będąc na skrzyżowaniu ulic: Nowy Świat, Władysława Łokietka i Matejki, skręcić należy w lewo, w ulicę Matejki,
 a po 100 metrach w prawo w Piastowską. Lekki zjazd.
  • Na skrzyżowaniu ulic: Piastowskiej i Klifowej należy wjechać w ul. Klifową, po lewej (zwaną w tym fragmencie Aleją Zakochanych). Minąć należy pomniki Romea i Julii oraz Małego Księcia i róży. Po lewej jest również ulica Różana (Aleja Róż) z zasadzonymi prawie 150 gatunkami róż. Na szczycie lekkiego podjazdu pod górkę znajduje się taras widokowy z widokiem na morze.
  • Z ulicy Klifowej należy wjechać w Mickiewicza i po prawej stronie minąć budynki posterunku policji, straży gminnej i miejscowego magistratu.
  • Kolejny skręt następuje w ulicę Westerplatte. Przejazd obok pomniku papieża Jana Pawła II i kościoła. U zbiegu ulic Westerplatte i Saperskiej znajduje się także bardzo ciekawy pomnik przyrody, jakim jest ostrokrzew kolczasty, a raczej jedyny znany okaz tej rośliny, w formie drzewa.

• Wjazd w ulicę Saperską i dojazd do Dworcowej. Przejazd obok przystani rybackiej i pomnika rybaka.
  • Następnie minąć należy skrzyżowanie ulic Dworcowej i Kamieńskiej, skręcić w prawo i jechać drogą
 w kierunku Trzęsacza.

• Kolejnym punktem trasy jest już centrum Trzęsacza, czyli skrzyżowanie ulic Kamieńskiej i Pałacowej. Skręcić trzeba w lewo, w Pałacową. Odcinek ten pokrywa się z innym szlakiem: "Śladami Zabytków Architektury".

• Kolejny skręt w lewo, w ulicę Dworcową, aby po ok. 100 metrach minąć stację Nadmorskiej Kolejki Wąskotorowej w Trzęsaczu. Dalej należy wciąż jechać prosto, polną drogą.
  • Skręt w lewo w ulicę Kasztanową i dojazd do najbliższego skrzyżowania.
Przy skrzyżowaniu, po lewej stronie i w odległości około 150 metrów znajduje się budynek zabytkowego dworca kolejki wąskotorowej w Rewalu. Skręcić tam należy w prawo i drogą gruntową jechać wzdłuż torów.
  • Kolejnym punktem trasy jest dotarcie do zabudowań w Śliwinie. Tu również, po lewej stronie minie się przystanek Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Przejechać należy na wprost w ulicę Spacerową i po ok. 150 m skręcić w Aleję Lipową, a następnie, za przejazdem kolejowym wjechać w ulicę Słoneczną.

• Na skrzyżowaniu ulic Słonecznej i Kamieńskiej, skręcić należy w lewo, na drogę rowerowo-pieszą i przejść z rowerami na równoległą do ulicy drogę rowerowo-pieszą, która dotrzeć pozwoli do hali sportowej i zespołu szkół sportowych w Rewalu, gdzie trasa się kończy.

Nie musisz zabierać ze sobą roweru - oferuje je: wypożyczalnia rowerów w gminie Rewal (RewalBike System).

Dodaj opinię

Szlak rowerowy Rewalska Kraina Słońca oznaczony jest kolorem żółtym i liczy sobie ok. 10 kilometrów. Rozpoczyna się przy wejściu do hali sportowej w Rewalu i mija po drodze m.in. Aleję Róż i Zakochanychtaras widokowypomnik rybaka, przystań rybacką oraz dworce wąskotorówkiTrzęsaczu, Rewalu i Śliwinie. Trasa kończy się w miejscu jej rozpoczęcia, przy hali.

Szlak Rewalska Kraina Słońca adres. Sprawdź jak dojechać samochodem czy autokarem, jak dojść na pieszo. Znajdź parking wybierając się do Szlak Rewalska Kraina Słońca, zobacz gdzie w Rewalu zaparkować samochód lub autokar. Lokalizacja, mapa dojazdu z oznaczeniem Szlak Rewalska Kraina Słońca.
  • 72-344 Rewal
Co myślicie, czy polecacie, czy warto zobaczyć - odwiedzić: Szlak Rewalska Kraina Słońca opinie pozostawione przez internautów. Czy warto z małymi dziećmi - jaka jest Wasza opinia?
Ocena
Polecane dla:
Dla dwojga
Dla dzieci
Dla dorosłych
Dla seniorów
Linki do głównych kategorii noclegowych:
Rozwiń
Zobacz również w Rewalu:
lastminute - Apartamenty POD MUZAMI - Wolne terminy na WEEKEND MAJOWY 2016! Zapraszamy! lastminute - BURSZTYNEK - Promocja na MAJÓWKĘ - zapraszamy! lastminute - Bałtyk - Zapraszamy na lato 2016! lastminute - Domki i Pokoje REKIN - Promocja 10.05-20.06 Domek-150 zł/doba - min.7nocy
  • Twój notes jest pusty. Dodaj do niego obiekty, aby móc łatwiej je znaleźć lub porównać.