Zakończyły się XVII Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2012

Zakończyły się XVII Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2012

Zakończyły się XVII Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2012, nad którymi firma NetFactory – wydawca 90 portali turystycznych objęła patronat medialny, a ponad 25 500 zwiedzających mogło zapoznać się z ofertą dla hotelarzy zamieszczoną na www.netfactory.pl.
Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą 428 wystawców z 19 krajów. Targom towarzyszyły występy na scenie, spotkania z podróżnikami, atrakcje dla najmłodszych, wspólne grillowanie, pokazy kulinarne i inne niespodzianki. Imprezę objęli honorowymi patronatami: Katarzyna Sobierajska – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Hanna Gronkiewicz-Waltz – Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Rafał Szmytke – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Jan Korsak – Prezes Polskiej Izby Turystyki. Kiermaszowi turystycznemu LATO 2012 po raz pierwszy towarzyszyły Targi Produktów Regionalnych „Regionalia”.

Na stoiskach prezentowały się polskie regiony, krajowe i zagraniczne hotele i pensjonaty, a także biura podróży, sanatoria i uzdrowiska oraz lokalne atrakcje. Nie zabrakło oczywiście stoisk narodowych. Na kiermaszu turystycznym każdy mógł znaleźć ofertę dostosowaną do swoich potrzeb i możliwości finansowych. Wystawcy oferowali wyjazdy dla młodzieży, rodzin z dziećmi czy seniorów, w tym zarówno dla zwolenników plażowego lenistwa, jak i amatorów bardziej aktywnych form wypoczynku. Wielu z nich przygotowało dla zwiedzających specjalne targowe zniżki i konkursy. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej podkreślał, że targi turystyczne są dźwignią polskiej gospodarki. - Bardzo się cieszę, że mamy okazję być po raz kolejny Patronem Honorowym Targów LATO. Darzę te targi osobista sympatią. Myślę też, że to doskonały pomysł, aby połączyć imprezę turystyczną z promocją produktów regionalnych. Polska kuchnia jest marką na świecie i ważnym elementem polskiej turystyki. Przyciąga tu zwiedzających z zagranicy. Cieszę się, że targi się rozrastają i rozwijają, że są coraz bardziej kompleksowe, co jest niewątpliwie istotne dla rozwoju polskiej turystyki. To szczególnie ważne w obliczu nadchodzących Mistrzostw UEFA Euro 2012” – mówił Rafał Szmytke.

Turystyka od A do Z Oferta kiermaszu turystycznego LATO 2012 była bardzo różnorodna. Zaprezentowały się tu zarówno biura podróży, hotele, ośrodki wypoczynkowe, SPA i uzdrowiska, jak i polskie regiony: Kujawsko-Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Małopolskie, Mazowieckie, Pomorskie, Podkarpackie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-Mazurskie, Wielkopolskie oraz Zachodniopomorskie. Zwiedzający mogli porównać propozycje różnych biur podróży, a na wielu stoiskach zakupić na miejscu wymarzony wyjazd. Promowały się tu egipskie i tureckie kurorty, a także dworki i pensjonaty położone w urokliwych zakątkach Polski oraz hotele i restauracje w wielu atrakcyjnych lokalizacjach. Wśród ofert nie zabrakło wyjazdów zagranicznych na Cypr, Wyspy Kanaryjskie, do Budapesztu, Chorwacji, Druskienników, czy na Słowację. Zagorzali podróżnicy mogli zapoznać się również z pomysłami eksapad w bardziej odległe zakątki globu, w tym między innymi do Chin, Malezji, Indii, Indonezji, Birmy, czy Japonii, a nawet zakupić wyprawę w Himalaje, po jednej z pięciu tras Dachu Świata.

Coś dla branży Organizatorzy tegorocznego kiermaszu turystycznego zadbali o program merytoryczny dla przedstawicieli branży. Dwa pierwsze dni targów obfitowały w szereg wykładów, prelekcji i seminariów, poświęconych zagadnieniom, związanym z aktualną sytuacją na rynku turystycznym, a także z narzędziami promocyjnymi, pozwalającymi na jak najbardziej efektywne dotarcie do potencjalnych klientów. Odbyła się miedzy innymi Konferencja Prasowa Mazowsza – Regionu Partnerskiego Targów LATO 2012 pt: „Sprawdź, jak bezpiecznie zaplanować wakacje”, a także prezentacje Polskiej Izby Turystyki: „KIGNET INNOWACJE – izbowy system wsparcia innowacyjności przedsiębiorstw” oraz „Zrównoważony rozwój turystyki - europejski kodeks EOS-CODE”, wykład na temat marketingu internetowego dla branży turystycznej, prelekcja pt: "Fair Trade. Nowa moda, czy gospodarcza konieczność?” oraz konferencja pt: „Promuj się, walcz o turystę, bądź tam gdzie on i daj mu to czego on oczekuje - nawet jeśli dysponujesz tylko niewielkim budżetem.”


Patronaty i współpraca merytoryczna Honorowe patronaty nad XVII edycją Targów Turystyki i Wypoczynku LATO 2012 objęli: Katarzyna Sobierajska – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Hanna Gronkiewicz-Waltz – Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Rafał Szmytke – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Jan Korsak – Prezes Polskiej Izby Turystyki. Kiermasz turystyczny organizowany był we współpracy merytorycznej z Polską Organizacją Turystyczną, Polską Izbą Turystyki, Samorządem Województwa Mazowieckiego, Burmistrzem Dzielnicy Wawer, Warszawską Izbą Turystyki oraz Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych. Patronat medialny objęła również firma NetFactory - Zdecydowaliśmy się objąć patronatem medialnym XVII edycję Targów Turystyki i Wypoczynku LATO 2012, ponieważ uważamy, że to doskonały sposób na wzajemną promocję, interakcję z odwiedzającymi wydarzenie, które nie tylko koncentruje się na prezentacji ofert, ale co najważniejsze, buduje unikalną społeczność skupioną wokół branży turystycznej w całej Polsce – mówi Michał Piaścik, właściciel firmy NetFactory – wydawcy ponad 90 regionalnych portali turystycznych. - Po raz kolejny potwierdziło się, że forma kolorowego kiermaszu turystycznego jest dla zwiedzających bardzo atrakcyjna. Przyjeżdżają oni do nas nie tylko po to, aby zaplanować urlop i zakupić wymarzoną wycieczkę, ale również po to, by miło i ciekawie spędzić kwietniowy weekend. Dodatkowym atutem targów LATO 2012 były odbywające się równolegle „Regionalia”, które dodawały smaczku i piknikowej atmosfery. Cieszymy się, że frekwencja, jak co roku nam dopisała. Już dziś zaczynamy przygotowania do kolejnej edycji kiermaszu – podkreśla Urszula Potęga, Prezes Zarządu MT Targi, organizatora Targów LATO.

Podziel się
Udostępnij znajomym
Udostępnij